[ADE D&B] keynote Steven Appleyard (Boiler Room): 'veel merken en branches kunnen zich met dance verbinden'
- Algemeen
- 28 sep 2015 @ 00:01
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- CommunicatieTrendsCongres
- 28 sep 2015 @ 00:01
- Redactie MarketingTribune
MarketingTribune belicht vooraf een aantal keynote-sprekers die op 16 oktober tijdens ADE zullen spreken op het congres ADE Dance & Brands voor marketeers. Keynote Steven Appleyard, global business director bij Boiler Room, gaat tijdens ADE Dance & Brands zijn samenwerking met Ray-Ban uit de doeken doen. Een voorproefje van het event vol insights, dat geen marketeer met een doelgroep van 'millenials' en influencers mag missen.
‘Ik vind het super dat ik ben uitgenodigd als spreker samen met de directeur communicatie van Ray Ban. Wij hebben een wereldwijd partnership. We zetten creatieve ideeën in de wereld met visionaire artiesten, van high concept events tot video content. We werken al drie jaar samen en eigenlijk wordt onze relatie steeds sterker', aldus Appleyard.
Waar gaat jullie lezing over?
Appleyard: ‘De US communications director van Ray-Ban en ikzelf zullen praten over:
• Het hoe en waarom van ons partnership;
• Waarom onze samenwerking zo uniek is;
• Hoe de samenwerking zich de afgelopen jaren heeft ontwikkeld;
• Wat de resultaten van zijn voor Red Bull, Boiler Room en de artiesten;
• We geven learnings en insights voor andere merken, marketeers en agenten van artiesten. Merken kunnen zich op een authentieke manier verbinden met de dance music cultuur, als ze een échte band willen smeden. Ze moeten deze cultuur voortstuwen en de status quo van deze cultuur ook uitdagen.’
Voor wie is het event volgens jou interessant?
‘Hopelijk spreken we voor een breed geïnteresseerd publiek. Voor mensen die zich bezighouden met muziek, branding en advertising en talent management. Marketeers en talent scouts die willen begrijpen wat in de 21-eeuwse allemaal mogelijk is om merken, muziek, artiesten en consumenten op een creatieve manier te verbinden. Ik denk overigens heel veel merken en branches zich met dance kunnen verbinden, zolang als ze deze cultuur met respect benaderen en zich oprecht verbinden met de fans.'
Wanneer is het event voor jou geslaagd?
‘Als ik plezier heb gehad en als er inspirerende en uitdagende debatten zijn!’
(CL/PvWK)
Event informatie
Wanneer: vrijdag 16 oktober, 12.00-18.00 uur
Waar: De Duif, Prinsengracht, Amsterdam
Hoe duur: € 145,-
Meer info: danceandbrands.com
Inschrijven: hier
Steven Appleyard is spraakmakende keynote op ADE Dance&Brance 2015
Achtergrond-info over Boiler Room
Boiler Room is een muziekproject dat bedacht werd in Londen. De organisatie programmeert dj-sets en live-sets van artiesten uit de elektronische muziek op verschillende locaties ter wereld, waarbij de locatie geheim gehouden wordt en slechts een beperkte hoeveelheid publiek wordt uitgenodigd. Deze optredens worden door middel van een videostream rechtstreeks uitgezonden via het internet. De kijkers kunnen realtime commentaar geven op de dj-sets die ze aan het bekijken zijn of deze achteraf bekijken. Boiler Room is partner van Red Bull, waarbij het bedrijf evenementen organiseert binnen hun 'Red Bull Music Academy'. Hieronder een voorbeeld-set van de legendarische DJ Todd Terry in de Boiler Room.
- De Duif
- house
- Steven Appleyard
- ADE Dance & Brands
- Dance & Brands
- Tod Terry
- MarketingTribune
- BBP
- Ray-Ban
- samenwerking
- DJ
- FDOS
- beat
- global business director
- Boiler Room
- Amsterdam
- keynote
- uitgaan
- ADE
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- De 10 marketingtrends voor 2025 volgens Kantar: 'Een cruciaal...
- 7 vragen aan Jojanneke Meewis van ASML over employer branding:...
- Belastingdienst wordt niet leuker, wel duidelijker
- DOSSIER DATABASED MARKETING Marketeers op stelling
- “Do Tell" winnaar PIM Marketingliteratuurprijs 2024
- [column] Cringe of cool?
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events